Ekmek Maceram

Bayram yaklaşıyor, herkes bir temizlik telaşında. Tabi bende öyle bir durum yok. Maalesef kendimi heder edercesine sağı solu kazımak suretiyle temizlik yapamıyorum.
Ama ekmek yaparım bak, o başka..
Son iki aydır zilyon tane ekmek yapma videoları izledim ve yazılar okudum.. Sonunda iki hafta önce kendi ekşi mayamı yapmaya başladım. 14 günlük besleme serüvenimden sonra ekşi mayam ekmek yapma kıvamına geldi. Ben bu aşamaları anlatmayacağım elbette, siz en iyisi bu işte usta olan kişilerin sayfasına bakın. Ben Cafe Fernando nun ekşi maya tarifini uyguladım. Bakınız link ... Bu tarife ek olarak instagramda takip ettiğim Nejla hildebrand ve Bergüzar Erden den çokça yardım aldım.





Maya yapımı keyifliydi. Bir çocuk büyütür gibi her an gözüm üstündeydi. Gidip gelip sevdim, güzel şeyler söyledim. Hele hele kabarıp baloncuklar çıkarmaya başladığı gün sanırsınız ki Victor Hugo'nun külliyatını tamamladım. O kadar sevindim yani.. Belki o kadar değildir ama yine de sevindim. Sonra bende bi ne yapacağını bilememe hali baş gösterdi. Çünkü mayamın tutacağını düşünmüyordum ve karşımda ekmek yapmaya hazır bir maya görünce resmen dumura uğradım. Bir iki gün öylece beklettim mayayı. Bir sürü ekmek tarifi kaydetmiştim telefonuma ama o an hangisinden başlayacağımı bilemedim.

Beklerken mayamı çoğalttım. 😊

Ekmek yapımında un çok önemliymiş bu vesileyle bunu da öğrenmiş oldum. Tabi aradığım unu bulamadım. Organik un lazım.. Halk ekmekte var ama ben daha iyisini istedim. Yoktu.
İnternetten sipariş versem gelmesi uzun sürecek marketten ekmeklik çavdar unu alıp bismillah dedim.




Su oranı fazla geldi.. Maalesef.. Hamuru toparlamakta zorlandım. Bir yerde  okumuştum sonradan un eklemeyin diye, eklemedim bende. Olduğu kadar deyip bütün adımları tek tek uyguladım. Yaklaşık 6-7 saat dışarda bekledi (yarım saatte bir toplam 5 kez katlama yaptım) sonra dolaba koydum, 16 saat soğuk fermante oldu. Ertesi gün döküm tenceremi 230 derecede ayarladığım fırına koydum yarım saat ısındıktan sonra hamuru döküm tencereye aktarıp kapağını kapattım. 50 dakika kapağı kapalı üstü kızarana kadar da açık pişirdim. Sonuç eh işteydi. Dışı biraz sert oldu ve içi de nemli.. Az daha pişmeliymiş fakat çavdar ekmeğinin de içi nemli olurmuş, zor bir unmuş. Bilemedim. :)






Ben kendi ekmeğimin tarifini paylaşmayacağım çünkü çok güzel olmadı ama adımları ve aşağı yukarı malzemeleri aynı olan bir tarifi buraya bırakacağım. Fikir amaçlı olsun. Ekmek yapmayı düşünüyorsanız yapımı budur arkadaş..

Haydin afiyet olsun..

Dip not: ilk yaptığım ekmek canmış bunu anladım. Çünkü daha çavdar ekmeği bitmeden tam buğday ekmeği yaptım sonuç (bana göre) fiyasko. Dış kabuğu bu sefer iyi oldu ama içi biraz hamur kaldı ve çok fazla kabarmadı. Resmini şuraya iliştirip gideyim ben 💕






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deprem

BABAANNEM İÇİN..