2020 Hedefleri..

Yıl biterken hadi bi geriye dönelim ve hedeflerimize bakalım neler yapmışız. Sonra da oturup yepyeni bir yıl için tertemiz bir sayfa açalım.

☘️ 2019 da yaptığım en ama en iyi şey resim kursuna başlamak olmuştu benim için. Hep istiyordum ama yakınlarda kurs olmadığı için bir türlü başlayamıyordum. Sonra tevafuken buldum ve başladım. Aslında dönem ortasıydı ve hatta ortasını da geçmişti ama hoca kabul etti beni. Belki etmeseydi utana sıkıla girdiğim o kapıdan çıkacak ve bir daha kursun adını bile ağzıma almayacaktım. Çünkü böyleyim ben çok isterim ama ilk engelde pes ederim. Sonra çok cebelleştim kendimle, çizemediğim her resimden sonra bırakıcam dedim içimden, senden olmaz dedim ama yine de yılmadan gittim. Aslında yaptığım en umutsuz resimleri bile beğenerek ya da beğenir gibi yaparak bana umut aşılayan hocam olmasaydı belki de en başta pes ederdim. Eğer biraz geliştirebildiysem kendimi gizli mimarıdır kendisi. Hep daha çok çalıştım hep çizdim ama yine de istediğim gibi olamadım. Olmayınca olmuyor bazen..

İşte bu yüzden sorumluyuz hayatımıza giren herkesten.. Bu yüzden dönemiyoruz arkamızı kolay kolay.. Bu yüzden vefaysa vefa, sadakatse sonuna kadar .. Ve bu yüzden yerine koyamıyoruz kimseyi kolay kolay kimsenin..

☘️ Her yıl olduğu gibi bu yıl da okuma hedefimi tutturamadım 😅
Ama bunu sorun etmiyorum çünkü o kadar güzel kitaplar okudum ki benim için kitap bakımından oldukça doyurucu bir yıl oldu.
Okuma alanında en büyük hedefim Victor Hugo'nun tüm kitaplarını okumaktı ve hepsini okudum. Her kitapta yazara tekrar tekrar hayran oldum.

Yine kitaplarla ilgili olarak yeni kitap satın almama hedefim vardı ki onu tam olarak uygulayamadım yıl boyunca yaklaşık 30 kitap satın aldım ama bu rakam da hiç fena değil bence.

☘️ Benim için asık yüzlü , somurtkan, suratsız, soğuk nevale gibi yakıştırmalar yapılır ki hepsine katılıyorum ama düzeltme yapma gereği hissediyorum. Bence ben sadece mesafeliyim. Olayın özü bu 🙈
İşte bu yıl elimden geldiğince sırıtkan olmaya çalıştım ne kadar başardım bilmiyorum ama en azından uğraştım 🤭

☘️ Çok fazla kişisel hedefim vardı bir kısmını tutturdum bir kısmı başka bahara kaldı.. Ama nefes varsa umut da vardır hepsini gerçekleştiririm zamanla. Yeter ki kendimle ilgili hedefler koymaktan, yeni rotalar çizmekten yılmayayım.

☘️ Küçük, kimsesiz bir köyün, ıssız kalmış sokaklarında dolaşma hayalim vardı. Hem öyle güzel bir hayaldi ki zaten hayal olmaktan öteye gidemedi.

☘️ Minimalizm ahh Minimalizm!  Öyle bir hale geldik ki alışveriş yapmadan duramaz olduk. İndirimler, kampanyalar, insanı  her türlü harcamaya sevk edecek gösterişli reklamlar, moda adı altında yutturulan komik ve biçimsiz kıyafetler, insanın doyumsuzluğu, onda varsa bende neden olmasıncılığı ve maalesef almak almak almak ama yine de mutlu olamamak.

Oysa biraz uzak dursak, eşyanın esiri olmaktan kurtulsak, aslında azın ne kadar çok olduğunu farketsek belki çok daha fazla keyif alırız bu hayattan.

🌠 El hasıl iyisiyle kötüsüyle yaptıklarımla ve yarım kalanlarımla bir yılı daha geride bırakıyorum. Biraz daha büyümüş, olgunlaşmış ama içinde bir yerlerde çocukluğunu asla kaybetmemiş olarak.

Yeni yılım ve yeni yaşım için hedeflerimi düşük tutmaya çalıştım az olsun öz olsun diye.

💜 Tabii ki kitaplar ilk sırada olmalı. Aslında 2020'yi Mustafa Kutlu yılı yapmayı düşünüyordum ama okunacak o kadar çok kitabım var ki sanırım ilk hedefim evdeki kitapları bitirmek ve onlar bitene kadar yeni kitap almamak olacak 💪

Bunun dışında kitaplarla ilgili çok fazla hedefim var #52 hafta 52 kitap #her ay bir çocuk edebiyatı #Latin Amerika Edebiyatı #ilaç  niyetine 1 klasik gibi gibi..

İslami alanda çok güzel hedefler ve okumalar belirledim ki yemede yanında yat tarzında 🤤

Ve Kitap Dünyam'ın düzenlediği #1 edebiyat 1 bilim 1 film etkinliği

💜 Yine bir dolu kişisel hedef..

💜 Bi küçük sırıtkan yüz meselesi 😅 Sıcak kanlı olma falan çabaları.

💜 Minimalizm ve Sıfır Atık. Her yıl biraz daha fazla öğreniyorum, bilinçleniyorum ve bu konuda duyarlı davranmak için elimden geleni yapıyorum.

💜 Aslında burada yazmasam da çok fazla hedefim var ve onları gerçekleştirebilmem için planlı olmam gerekiyor. Plan yapmayı, günümü, haftamı ve ayımı planlamayı çok seviyorum ama uygulamada biraz sorun yaşıyorum bu yıl onu aşmak için bazı yollar buldum onları uygulayacağım inşallah.

💜 Ve geldik zurnanın zırt ya da zurt dediği yere. Sosyal medya diyeti 🙈 Telefon elime yapışık yaşıyorum resmen, onu sınırlandırmam lazım ve bu doğrultuda çok ciddi uğraş vereceğim.

💜 Hadi küçük bir hayalle kapanış yapalım. Ardında kim bilir ne yaşanmışlıkların saklı olduğu o turkuaz kapının ahşap basamaklarında çay içme. Ve dahi arttırıyorum çay içerken çekilmiş resmimi buraya ekleme ki ben resim çektirmekten nefret ederim 😅
( O turkuaz kapı nerde diye sorma çok gizli 🤫)

Peki senin hayalin ne 😊

!!! Unutma
Hedef belirlerken kendi kapasitene göre davranmalısın. Herkesin yapabileceği şeyler sınırlıdır eğer sınırlarını bilirsen hedeflerine kolayca ulaşabilirsin ve yetiştiremediğin zaman hayal kırıklığı yaşamazsın. Geçmiş yıllarda hedeflerim o kadar uçlardaydı ki yıl bitince çoğunu yapamamış oluyordum. Bu da motivasyon düşüklüğüne neden oluyordu.
Hedef belirlemede en önemli şey aslında amaç belirlemek. Bir amacın yoksa hedefe ulaşmak çok zor olur.
2019 da bir amacım vardı ve o amaç doğrultusunda ilerledim. 2020 için de güzel bir amacım var o zaman hadi bismillah 💜





Yorumlar

  1. İnşallah bütün hayallerini kavuşursun kızım dilediklerini hayırlısıyla yaparsın inşallah

    YanıtlaSil
  2. Eternalius was here. So much beautiful story for personal goals. This essay should be unrevealed for others.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deprem

BABAANNEM İÇİN..