Kitap Alışverişi 🥳


 


Yakın zamanda Amazon %70 lere varan indirimle kitap satışı yaptı, aslında son zamanlarda kitap okuyamadığım için yeni kitap almak gibi bir düşüncem yoktu. Fakat Eylül ayında kitaplara zam geleceğini ve kitaplarda uygulanacak sabit fiyat yasasını duyunca aklımda olanların küçük bir kısmını almak istedim. 
Peki nedir bu sabit fiyat yasası.. 
(Benim anladığım kadarıyla) 
Küçük yayıncıyı korumak için çıkarılmış bir yasa. Evet, elbette korusunlar. Korumalılar da.. 
Ben de isterim bir kitapçıya gidip, görerek dokunarak alışveriş yapmayı ama biraz gerçekçi olalım kimse para basmıyor. 
İnternet üzerinden satış yapan kitap siteleri aynı kitabı yarı fiyatına sattığı için insanlar kitapçılardan alışveriş yapmıyormuş ve bu durumdan kitapçılar zarar görüp dükkan kapatmak zorunda kalıyormuş. 
Cümlemi tekrarlamak istiyorum 
İnternet üzerinden satış yapan kitap siteleri aynı kitabı yarı fiyatına sattığı için.. 
Elbette indirimli olanı alacağız bunda anormal bir durum görmüyorum. Dediğim gibi tabii ki küçük esnafı korusunlar ama biz bir avuç okuru da mağdur etmesinler. 
Bu yeni gelecek yasayla kitaplar her yerde aynı fiyata satılacakmış. 
Yani bu kadar büyük indirimleri bir daha göremeyebiliriz. 
Kitapların etiket fiyatıyla satılacağı söyleniyor. 
D&R da etiket fiyatı 70 lira olan bir kitabı ben tabii ki internetten 35 liraya alırım, neden gidip kitapçıdan alayım. 
Kitapçıları korusunlar sonuna kadar arkasında olurum ama o zaman bakkalları da korusunlar, oyuncakçıları da, giyim mağazalarını da. 
İnternetten indirimli satışı yapılan tek şey kitap olmasa gerek!
Her neyse inşallah bu yasa yürürlüğe girmez 🤷‍♀️
Gelelim benim aldığım kitaplara 
18 kitap aldım ve 170 lira ödedim. Eğer liste fiyatından almış olsaydım bu rakam 299 liraya çıkacaktı. Aradaki fark inanılmaz.
 

 İş Bankası Kültür Yayınlarında indirim fazlaydı o yüzden daha çok oradan aldım. Zaten Hasan Ali Yücel klasiklerini biriktiriyorum. Biraz şekilci bir yaklaşım olabilir ama kitaplıkta çok güzel görünüyor ayrıca çeviri sıkıntısı da olmuyor. 



Yine İş Bankası Kültür Yayınlarının çıkardığı Türk Edebiyatı Klasikleri de çok güzel. Kendi yazarlarımıza epey bir uzak kaldım, açığı kapatmaya çalışıyorum o yüzden benim için bu seri çok iyi oldu. 


 Kırgız Edebiyatının üstadı Aytmatov, ne yazsa okurum, dediğimiz türde bir yazar eksik kitaplarını tamamlamaya çalışıyorum. 

                   
                           Yine merak ettiklerimden 
                    


                             Okuma grubumuzla         okuyacağımız bir kitap, okunma sırasının gelmesini bekliyor.


                   Hadula'nın seveni çok. Tam yazın okunacak bir kitap en kısa zamanda okuyacağım.

Benim aldıklarım bu kadar Aralık ayına kadar yeni kitap almamaya, elimde olanları okumaya çalışacağım.

📝 Uzunca bir süre buralarda olmayacağım herkese iyi okumalar... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deprem

BABAANNEM İÇİN..