Bu bir dramdır...



Şimdi diyeceksiniz ki ne alaka bu kraker.
Şöyle anlatayım. Bu tuzlu krakeri eskiden çok yerdim. Markaya takılmayın marka önemli değil, eskiden As kraker vardı onu alırdım ben ama şimdi bulamadım. Neyse. Zaten konu bu değil.

Yaklaşık iki yıl kadar önce bir sebepten ötürü kortizonlu ilaç kullanmam gerekti. Bilen bilir kortizon şişirmesiyle ünlüdür. Zaten o dönemde hastalığımdan çok ilaç yüzünden kilo alacağım için üzülmüştüm. Hatta doktoruma da dedim. "Ben diyetteyim, daha yeni zayıfladım şimdi bunu kullanamam" diye. Ama doktorum ısrarla bu ilacın kana karışmadığını ve kilo yapmadığını söyledi.
İnanmadım tabi. Araştırırken ederken kortizonun değil tuzun şişirdiğini öğrendim. Daha doğrusu kortizonla tuz aynı anda tüketilirse vücutta şişlik/kilo olurmuş. Ben de tuzu kestim. Yaklaşık bir yıl kadar tuz yemedim. Yemeklerimi ayrı yaptım, gittiğim yerler de benim için ayrı tuzsuz yemek yaptı vs..
Ama doktorum hep dedi " etme,eyleme, bişey olmaz, ye!" diye...
İşte o döneme gelir benim bu kraker hasretim. Markete her gittiğimde rafların önünden mahsun geçişimi hatırlıyorum. Almak istiyorum ama alamıyorum falan. Ah ne büyük dram..
Neyse gel zaman git zaman biz köye gittik. E tabi orada diyetime uyamadım ne tuzsuz yemek yapabildim kendime ne de gözlemelerden uzak durabildim. Bir iki derken baktım elimin ayağımın şiştiği yok😅😅
Dedim doktor doğru söylemiş. Bu işi biliyormuş 😂😂

(Tuzu kestiğim dönemde ciddi kilo vermiştim. Kilo almaktan korkarken vermek iyi gelmişti bana.,💕)

Sonra tuzlu yiyecekler yemeye başladım işte. Yasak olan şeyler cazip gelirmiş ya, o kadar markete gittim ama bu bol tuzlu krakerden almadım.
Ta ki bu güne kadar.
Rafların arasında gezerken gördüm. Geçmişe gittim birden. Yüzümü güldürdün be Taç.
Şimdi çayla birlikte yiyorum.
Başınıza gelen felaketlere hamd edin, isyan etmeyin. Rabbim kimseye kaldıramayacağı yük vermez arkadaş. Bakın ben kortizon kullanacağım, kilo alacağım diye günlerce ağladım. Ama bir süre sonra başka ve daha ağır yan etkileri olan bir ilaca başladım ve kullanmak istemesem de sesimi çıkarmadım, ağlayıp zırlamadım.
 Tek diyebildiğim şuydu; Rabbim! çocuklarım daha çok küçük...
 Demem o ki beterin beteri var arkadaşlar 😄😄😄
Halinize şükredin..




Yorumlar

  1. Zeynep ablacın :)yazını Keyifle okudum, senden dinliyormuş gibikonuşmuş oldum canım Allah sıhhat afiyet versin.her şeyini Tadıyla tuzuyla dozuyla eylesin cümemizle inşaALLAH

    YanıtlaSil
  2. Tuz beni de şişiriyor maalesef. Fazlası her zaman zarar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deprem

BABAANNEM İÇİN..